3 måder til at indføre content marketing i din virksomhed

Content marketing er ikke noget nyt, da det er blevet brugt i mange år og i mange forskellige brancher. Sociale medier har gjort, at det er blevet endnu mere relevant, og det er også grunden til, at de fleste kigger mod content marketing. I dag er det let for virksomheder (både store og små) at dele indhold, som kunder (og måske-kunder) kan dele let via sociale medier.

Sociale medier har givet brugerne en stor magt. I dag kan gode og dårlige historier om en virksomhed sprede sig hurtigere end nogensinde før. Da kunderne har fået mere magt, har content marketing også fået langt større betydning end tidligere, da virksomheder gerne vil have, at kunder deler deres indhold til dem, som de kender.

Noget af det gode ved content marketing er, at det ikke kun er for store virksomhed med en kæmpe kommunikationsafdeling. For det er selvfølgelig klart, at store virksomheder kan skabe langt mere content marketing end en lille tømrervirksomhed. Men hvis du sidder i en mindre virksomhed, kan du stadig få masser ud af content marketing, da det slet ikke behøver at være dyrt at gå i gang med.

Her får du nogle bud på kanaler, hvor du kan sprede din virksomheds viden.

Blog

Alle virksomheder kan starte en blog i morgen. Faktisk bør alle virksomheder have en firmablog, hvor de fortæller om deres virksomhed og alle de ting, som virksomheden er gode til. En virksomhed bør altid stræbe efter at være ekspert inden for sit felt.

Hele ideen bag content marketing er, at du deler indhold, som andre kan bruge. Her tænker du ikke direkte på, at du skal sælge til alle, som læser dine blogindlæg.

Men når du skaber masser af godt indhold, vil dine læsere se dig som ekspert inden for dit område. Ja, hvem tror du, at de går til, når de en dag skal bruge en ekspert?

Sociale medier

Når jeg skriver sociale medier, tænker jeg ikke kun på, at jeres virksomhed har en Facebook profil. Det er handler ligeså meget om, at jeres ansatte er aktive på sociale medier og hjælper andre mennesker, når der er behov for det.

Denne del er selvfølgelig brugt flittigt inden for online markedsføring, hvor alle hjælper hinanden hele tiden, uden at man forventer at få noget igen. Men denne metode er god for alle virksomheder.

Alle virksomheder får noget ud af at lade deres ansatte være til stede på sociale medier.

En tømrer har masser af viden, som almindelige danskere er interesseret i, når de selv skal bygge noget. Du skal ikke være bange for at dele denne viden, selvom du måske tænker, hvorfor skulle de bruge dig, når du gratis fortæller, hvordan de skal gøre. Det skyldes, at de aldrig kommer til at kunne gøre det ligeså godt som dig, og det ved folk også godt. Husk at du er eksperten.

Alle brancher kan indarbejde brugen af sociale medier i deres virksomehed.

Få en Youtube kanal

Det er ikke alle, som bryder sig om at skrive lange blogindlæg, og det er heller ikke alle, som ønsker at læse lange blogindlæg. Den føromtalte tømrer kan desuden få masser ud af at vise, hvordan han løser en given opgave.

På den måde kan brugeren se, hvordan en rigtig tømrer arbejder.

Smid en kommentar om content marketing. F.eks. hvordan jeres virksomhed arbejder med det.

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *