3 gode grunde til at have en blog

jeg-skriver-paa-computer

Her er tre gode grunde til, at du skal blogge på en firmablog. Selvfølgelig findes der langt flere grunde, men vi skal starte et sted.

I kommende indlæg lover jeg at komme med nogle bud på, hvad du kan fylde på af indhold på din blog. I dette indlæg fokusere jeg på, hvorfor du skal komme i gang, hvis det ikke allerede er sket.

1. Vis du er ekspert

En blog viser dine kunder og potentielle kunder, hvem jeres virksomhed er, og hvordan I tænker og arbejder. Tillid spiller en stor rolle for mennesker, når de skal handle. Vis dem at du ved, hvad du laver.

Her er en blog perfekt.

Du kan gøre dette på en række forskellige måder. Giv dine kunder de arbejdsværktøjer, som du bruger, når du arbejder. Det kan måske virke lidt skræmmende, at du deler, hvordan du arbejder, for så kan andre kopiere dine guldkorn. Det, du skal huske på, er, at det viser potentielle kunder, at du har styr på dine ting. Du vinder mere ved at dele dine guldkorn.

Du skal alligevel ikke sælge til dem, som selv vil udføre de ting, som din virksomhed arbejder med. Selvfølgelig giver det også dine konkurrenter mulighed for at kigge med. Men lad dem kigge. Det viser blot, at også godt ved, at du er dygtigere end dem.

Gode blogindlæg viser kunder, at du kan dit kram, og det budskab vil du selvfølgelig gerne dele med alle.

Der er større chance for, at dine indlæg bliver delt via sociale medier, når dine indlæg kan bruges af læseren.

2. Vis du er menneskelig

Udover at du selvfølgelig viser dine kunder, at du er ekspert, er det også i orden, at du ikke ved alting på forhånd.

Nogle gange spørger dine kunder om ting, som du måske ikke har sat dig nok ind i. Dette er din mulighed for at skrive et indlæg, hvor du selv bliver klogere af det, da du ikke allerede kender svaret på forhånd.

Der er intet galt med at skrive på din blog, hvorfor du skriver et indlæg. Dette gør dig mere menneskelig, og der er alligevel ingen, der tror på, at du allerede er ekspert inden for alt.

Formålet med en blog må godt være, at både du og dine læsere udvider jeres horisont. Desuden kan du bruge den til at forklare dine kunder, hvem din virksomhed er, og hvordan I arbejder.

Det skal være relevant indhold for din læser.

3. Søgemaskiner kan også godt lide blogs

Det allersidste punkt er tit noget, som de fleste virksomheder kun tænker på.

Nemlig Google.

Husk lige på, at der er andre ting i livet end Google. Især når det kommer til blogs, da dit mål er, at dine indlæg har nok relevans til, at de bliver delt på sociale medier.

Når det er sagt, er Google blot et udtryk for, hvad dine kunder søger efter, når de efterspørger dine produkter/ydelser. Derfor er søgeord stadigvæk vigtige.

Selvfølgelig er de det.

Her er det vigtigt at påpege, at Google elsker kvalitetsindhold. Indlæg som bliver læst igen og igen har stor autoritet i Google. Hvis dine indlæg bliver læst i fem sekunder, er der nok noget galt med dem, og det ved Google også. Husk det.

Start en firmablog med det samme. Hvad er din grund til, at du har en firmablog?

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *